7 hasznos tipp a YouTube csatornád növekedéséhez

Szóval van már egy csatornád, amit szeretnél végre felfuttatni és szeretnéd, ha többen néznének. Ehhez szükséged lesz egy stratégiára, ami segítségével növelheted a YouTube csatornád népszerűségét.

Szerencsére ahhoz nem kell YouTube gurunak lenned, hogy megértsd, hogy hogyan is lehet nagyobb nézettséged, követőtáborod és interakció a videóiddal. Itt van 7 hasznos tipp, ami segíthet neked is.

YouTube csatorna reklámozása a legnépszerűbb videóid lejátszási listájával

Sokan elhibázzák azzal, hogy csak a YouTube csatornájukat linkelik a közösségi médiában, vagy feliratkozásokért könyörögnek. Lehet, hogy hoz majd egy-két feliratkozót de ez nem fog működni igazán és nem is tudsz igy minőségi követőtábort kialakítani.

Ezért rendezd a videóidat lejátszási listákba, hozz létre egyet a népszerűbb videóiddal és ez hoz majd neked új nézőket. Miután megnéztek egy-egy videót, biztosan elkezdenek majd jobban érdeklődni a csatornád iránt.

Helyezd el a legfontosabb linkeket vagy egy rövid ismertetőt a leírás első 3 sorában

Sokan elhanyagolják ezt a részt, pedig a videó leírás egy nagyon fontos része az egésznek. Segít a keresőoptimalizálásban (SEO) is, azaz a videódra így a keresőkből is érkezhet néző, de ne feledd, hogy csak egy kis rész látszódik és a „TÖBB” gombra való kattintással lehet elolvasni a további tartalmat.

Tehát az értékes linkeket, mint pl. a Facebook vagy egyéb közösségi oldalad linkjét érdemes az első három sorban elhelyezni. Viszont, ha a keresőkre szeretnél fókuszálni akkor pedig egy kulcsszógazdag rövid leírást tegyél ide, ami releváns, azaz jól leírja a videód tartalmát.

Kezdeményezz beszélgetést a hozzászólás részben a videód feltöltése után

Van, hogy egy videó gyorsan, van, hogy lassabban indul be. Miután feltöltötted a videódat, várj egy kicsit majd kezdj el egy beszélgetést pl. „Valaki próbálta már ezt?” esetleg „Te mit gondolsz a videóban elhangzótokról?”

Legyen figyelemfelkeltő címed

Nem, itt nem a clickbaitre gondolok. Mindössze csak gondold át, hogy milyen címet adsz a videódnak. Figyelj rá, hogy lehetőleg minél relevánsabb legyen a videóddal és tartalmazzon kulcsszavakat, így jobban rád találnak a keresőkből. Egy példa, a „Hogyan válassz vlog kamerát” helyett jobban hangzik a „Hogyan válaszd ki a megfelelő vlog kamerát” vagy „5 tipp, ami segít a legmegfelelőbb vlog kamera kiválasztásában”.

Legyél kreatív és lelkes, amikor címet választasz a videódnak. Ezzel tükrözve a nézőidnek, hogy valami nagyszerű, informatív dolog vár rájuk.

Készíts ütemtervet és kommunikáld is

A következetesség nagyon fontos, sajnos tapasztaltam az ellenkezőjét. Ha publikálsz egy videót, ami tetszik az embereknek, akkor vissza fognak nézni, mert várják a következőt. Ha hónapokig vársz, mire a következő videódat feltöltöd, akkor előbb-utóbb elfeledkeznek rólad. Az sem jó megoldás, hogy egy héten háromszor is töltesz fel, majd hetekig semmi.

A következetlenség frusztrálóan hat a nézőidre. Próbálj olyan ütemtervet készíteni, amit tartani is tudsz és ezt közöld is a nézőiddel.

Csak egy példa, jómagam elkezdtem egy sorozatot, ami ígéretesnek tűnt és minden kedden volt egy rész, majd leálltam hosszú időre. Addig, amíg a videók jöttek folyamatosan, addig egy számomra elfogadható nézettséget produkáltak, majd hónapok múltán jött a következő. Nos hiába a folytatás, nehéz lesz innen visszatornáznom magam.

Tehát eldöntöd, hogy heti egy-két alakalommal fogsz videót feltölteni, akkor azokat a napokat fel is tűntetheted a csatorna leírásban. Pl. „Új vlog minden szerdán”, vagy „Új videó minden kedden és pénteken”. Ezen felül a videó végén is emlékeztetheted a nézőidet, hogy mikor várhatják a következő videódat.

Cselekvésre ösztönző felhívás a videóid végén

Ne félj a videóid végén megkérni a nézőidet, hogy tegyenek meg valamit, pl. Lájkolják a Facebook oldalad, kövessenek az Instagrammon és így tovább. Itt még megkérheted őket, hogy iratkozzanak fel a csatornádra, esetleg mondják el a véleményüket a hozzászólás részben. Ez mind segít majd abban, hogy jobban növekedjen a csatornád. Egy bloggal kapcsolatos tanulmány szerint pl., ha egy blogbejegyzés végén megkérjük az embereket, hogy osszák meg, akkor 42%-kal többen osztják majd meg, mint ha nem tennénk.

Építs márkát

Végül, de nem utolsó sorban, építs márkát. Legyen egy jó logója a csatornádnak. Ha grafikában nem vagy valami jó, akkor keress fel valakit, aki elkészíti neked de mielőtt így tennél, érdemes magadban letisztáznod és leírni, hogy mit szeretnél. Ez ugyan pénzbe kerül de ne felejtsd el azt sem, hogy ez majd bárhol, bármikor használhatod majd.

Felhasználhatod pólókon, bögréken vagy bármilyen más termékeken, amik majd mind segítenek offline is építeni a hírnevedet és ezáltal növelni a csatornád népszerűségét.

Összegzés

Szóval egy sikeres YouTube csatorna építése nem egyszerű dolog de sosem volt az. Viszont tanulható. Nézzük akkor, hogy miről is volt szó.

Ne csak a csatornád linkjét reklámozd a közösségi médiában, sokkal inkább csinálj lejátszási listát a népszerűbb videóidnak és azt reklámozd!

Ne hanyagold el a videó leírás részt sem, hiszen az segít majd a kereső optimalizálásban vagy a linképítésben!

Kezdeményezz beszélgetést a videód feltöltése után, ha úgy érzed nem indult be eléggé, akkor tegyél fel kérdést a videód támájához kapcsolódóan!

Figyelj a videó címére, lehetőleg legyen figyelemfelkeltő és egyben beszédes is, hogy tudják, milyen értéket kapnak azok, akik megnézik!

Készíts ütemtervet a csatornádhoz és maradj következetes, ha azt tűzted ki célul, hogy minden kedden videó, akkor igyekezz minden kedden publikálni!

A videóid végén kérd meg a nézőidet, hogy tegyenek meg valamit neked. Pl. Iratkozzanak fel, vagy mondják el a véleményüket a hozzászólásban!

Építs márkát, legyen a csatornádnak egy arculata, amit majd fel tudsz használni az offline márka építésben!

Amennyiben hasznosnak találtad a cikket, kérlek oszd meg az ismerőseiddel is!

Forrás: Vlognation