Hogyan tervezd meg a YouTube csatornád céljait?

A napokban írtam egy cikket, a hogyan segíthetnek a célok a YouTube csatornád növekedésében, ahol arról volt szó, hogy a célkitűzések hogyan segíthetnek a növekedésben. Most azt fogjuk megnézni, hogy miként érdemes ezt csinálni.

Viszont előtte szeretném kiegészíteni az írásomat. Elfelejtettem ott megemlíteni, hogy sokan ott hibázzák el, hogy csak a nagyobb célokra összpontosítanak és elfelejtenek a kisebbekre fókuszálni, ami nagyon fontos. Amikor elérsz egy ilyen kisebb célt, az jó érzéssel tud eltölteni, és segít megtartani benned a motivációt, hiszen utána ott a következő kisebb lépés, amit viszonylag rövid időn belül el tudsz érni. Szemben a nagy célokkal, amihez több idő kell, és ez idő alatt könnyen lehet, hogy beleunsz mert nem látod majd az eredményeket. Hogy érthetőbb legyen, mire is gondolok. Nézzük a játékokat. Mindenki szeret játszani, mindegy milyen játékkal, nem ez a lényeg. A legtöbb játékban van achievement rendszer, de mik is ezek? Eredmények. Ha valami kis részfeladatot teljesítettél a játékban akkor kapsz egy achievemnt címkét. Lehet, hogy a játék vége még messze van, mégis elértél valamit, ami motivál, más nem az, hogy a következőt is megszerezd.

Hogy érthetőbb legyen, mire is gondolok. Nézzük a játékokat. Mindenki szeret játszani, mindegy milyen játékkal, nem ez a lényeg. A legtöbb játékban van achievement rendszer, de mik is ezek? Eredmények. Ha valami kis részfeladatot teljesítettél a játékban akkor kapsz egy achievemnt címkét. Lehet, hogy a játék vége még messze van, mégis elértél valamit, ami motivál, más nem az, hogy a következőt is megszerezd.

Na de térjünk vissza az eredeti témához. Szóval tervezés, de hogyan is érdemes tervezni?

Fókuszterületek

Ebben a változatban csak a főbb fókuszpontokat írjuk le magunknak, amikre jobban szeretnénk majd koncentrálni az év során. Itt nem kell konkretizálni a dolgokat. Nézzünk rá példákat.

  • Új sorozat indítása
  • Heti két videó
  • Facebook oldal létrehozása
  • Instagram fiók a csatornának

SMART tervezés

Hogyan is néz ki ez a dolog? Mi az, hogy smart? Merülhet fel jogosan a kérdés benned is. Nos, ha azt mondod, hogy sok feliratkozót szeretnék, még nem cél, maximum vágyálom. A smart szó jelentése okos, eszes, viszont jelen esetben, egyben mozaik szó is.

Mit jelentenek a SMART betűszó elemei részleteseben?

1, S – specifikus

Egy jól meghatározott cél nem a levegőbe beszél, irányt mutathat. Azt jelenti, hogy konkrétumokat fogalmazunk meg.

2, M – mérhető

Ami nem mérhető, azt nehéz ellenőrizni, hogy elértük-e egyáltalán. Tehát ide fognak majd tartozni, például a havonta elérni a 100 feliratkozót stb.

3, A – akció orientált

Szóval leírtad célnak a „csatornám reklámozásának beindítása”. Ez nem egészen állja így meg a helyét, ehelyett inkább Facebook hirdetés indítása a csatornának, együttműködés más vloggerekkel (még jobb, ha konkrétabban meghatározod a videóst). A végeredmény ugyanaz lesz, reklámozod a csatornádat, viszont így már is konkretizáltad, miként is fogod ezt megtenni.

4, R – realista

Mint azt fentebb is írtam, mindig maradj reális! Nem sokat érsz el azzal, ha olyan célt határozol meg, mint „Sikeres YouTuber leszek” vagy „Elérni év végéig a 10 000 feliratkozót”, és neked még csak 1-200 van. Ezzel nem azt mondom, hogy lehetetlen, mert olyan nincs. Mindössze csak nem nagy a valószínűsége, hogy ez így is lesz és ebben az esetben csak a kedved szegheti.

5, T – határidőhöz kötött

Érdemes határidőhöz kötni a célokat, így ösztönözve magunkat, hogy meg is tegyük a lépéseket annak érdekében, hogy el is érjük őket.

Nézzünk egy példát a SMART cél meghatározására

A vlogportál egyik ilyen célja valahogy így néz ki.

Idén február végéig (határidő) növelni a havi látogatók számát 1000-re a jelenlegi 343-ról (specifikus, mérhető), a közösségi marketing segítségével, heti 1 cikkel (akció orientált, specifikus).

Tehát a céljainkat konkrétan igyekezzünk leírni, ezek a célok legyenek mérhetők. Ezen felül meg kell határoznunk, hogy mit teszünk meg majd azért, hogy ezek megvalósuljanak. Az utolsó két pont pedig, hogy mindig maradjunk a realitás talaján, és a célokat kössük határidőhöz, amire szeretnénk azt megvalósítani.

Ha hasznosnak találtad a cikket, akkor kérlek oszd meg!