Mitől olyan sikeres Dancsó Péter a YouTube-on?

Dancsó Péter videobloggerként vált ismertté. Az ország közel tízmilliós lakosságához képest a YouTube-er az elmúlt 13 év alatt több mint egymillió feliratkozót gyűjtött Videómánia nevű YouTube csatornájával, amelyet saját nevén futó csatornája több mint kétszázezer feliratkozóval előzött meg. Ezek az értékek figyelemreméltóak, de vajon mi lehet a YouTube király sikerének titka?

Dancsó Péter tanulmányai

Dancsó Péter személyes csatornáját 2006-ban hozta létre, de legrégebbi nyilvános videója 2012-ben került feltöltésre. Ugyanabban az évben, amikor média design szakon elvégezte az egyetemet a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem mesterszakán.

Dancsó videószerkesztői ismereteit tehát iskolai tanulmányai alapozták meg, melyhez feltételezhetően a korszerű felszerelés is követelmény volt. Ki vagyok én c. videójában azt is elmondja, hogy 2010-ben vette meg az első tükörreflexes fényképezőgépét. Hozzáértése és technikai háttere tehát nem megkérdőjelezhető, az azonban még mindig nem egyértelmű, hogy a sok más videós és hasonló iskolát végzett emberek közül miért épp ő lett ilyen népszerű a YouTube-on és hogyan?

Dancsó Péter stílusa és témái

Talán a 2008-as világválság, talán valami más hozta létre az emberekben azt az olthatatlan szarkazmusra való éhséget, aminek Dancsó Péter hiánytalanul eleget tesz a csatornájával. Manapság divatos mindent kritikusan nézni, a Videómánia tartalmak emellett viccesek is. Amikor az ember hazaér a munkából, szórakozásra vágyik. Erre ma már nemcsak a kábeltelevízió, vagy a mozi nyújt lehetőséget, hanem a YouTube videómegosztó oldal böngészése is.

Dancsó kezdetben filmkritikákat fogalmazott meg sajátos módon, melyek a YouTube-on fellelhető filmelőzetesek között üdítő tartalomnak bizonyultak. Olyan filmklasszikusokról fogalmazta meg saját véleményét, melyeknek több ezer embert számláló rajongó táborából csak egyetlen olyan emberhez kellett, hogy eljusson a filmkritika híre, aki tovább osztotta a videót, ezután egyenes út vezetett a feliratkozók növekedéséhez. Persze tehetség és szimpátia nélkül egy YouTube-er sosem lesz Dancsó Péter, bármilyen filmet kezd el elemezni!

De Dancsó itt nem állt meg. Mindig tudta, hogy mi kell a népnek, hiszen a YouTube-on innen és túl is követte a trendeket. Szlengeket használ és minden olyan marketing elemet, ami egy videóban érzelmeket vált ki az emberekből. Saját videójában mondja el, hogy folyamatosan saját maga szórakoztatására készítette a videókat és soha nem nézte, hogy nézik-e azt, vagy sem. Ezzel szemben mások meghátráltak, amikor rövid időn belül nem láttak eredményt saját csatornájukon.

Sokan nem veszik elég komolyan a videómegosztó szabályait, de a YouTube nem fél megbüntetni a közösségi irányelvek, stb. megsértőit. A Videómánia csatorna anyagaiban a legelső videótól kezdve más tulajdonában lévő tartalmak láthatók, de úgy tűnik, hogy a YouTube királya címért a szerzői jogokkal is tisztában kell lenni: vagy a méltányos használat korlátain belül kell mozogni, vagy be kell szerezni az engedélyeket mások anyagainak használatához!